Kamis, 19 November 2015

Oregano Manfaat Minyak Essential

Oregano Manfaat Minyak Essential

Oregano minyak pati adalah intipati pekat herba oregano. Walaupun saham herba nama yang sama dengan rempah Itali bersama, kedua-dua adalah sepenuhnya tumbuh-tumbuhan yang berbeza dan dua tidak berkongsi komponen kimia dan manfaat kesihatan. Berasal dari Mediterranean, perkataan "oregano" adalah Yunani untuk "kegembiraan gunung", hasil daripada yang kuat, bau aromatik yang kilang itu mengeluarkan. Kilang itu biasanya tumbuh kepada kira-kira 2.5 kaki. Walaupun banyak perubahan yang terdapat dalam spesies ini, hanya beberapa dianggap cukup baik untuk membuat minyak pati dari.

Komponen:

Antara komponen-komponen asas oregano menyampaikan beberapa manfaat kesihatan yang paling dramatik. Kedua-dua bahan kimia yang paling aktif dalam herba ini adalah carvacrol dan thymol. Kedua-dua bahan kimia ini adalah antimikrobial kuat dan akan mengurangkan bilangan bakteria berbahaya di dalam badan dan mengurangkan peluang jangkitan. Beberapa komponen penting yang lain Oregano minyak pati termasuk gamma-terpinene, p-cymene, alfa-pinene dan myrcene.

Oleh kerana kepekatan yang tinggi, Beberapa bahan kimia ini adalah toksik kepada hati dan buah pinggang jika diambil, jadi sentiasa berunding dengan herba yang dilesenkan sebelum mengambil, terutamanya jika anda hamil atau mungkin hamil. Juga, pastikan untuk tidak mengambil oregano bersama dengan mana-mana ubat-ubatan tanpa nasihat doktor.

Kebaikan:

The oregano manfaat minyak pati adalah banyak. Minyak ini boleh diambil sama ada secara dalaman atau luaran, bergantung kepada penyakit yang sedang dirawat. Beberapa kegunaan luaran termasuk ruam menenangkan dan gusi jengkel, berkumur untuk mengubati tekak gatal atau melawan bakteria daripada luka terbuka.

Secara dalaman, oregano boleh digunakan untuk merawat penyakit yang sangat berbeza. Sebagai contoh, minyak oregano membunuh mikroorganisma yang menyebabkan masalah pencernaan dan kerengsaan kulit. Ia juga meningkatkan sistem imun, mengurangkan lagi peluang penyakit. Ia juga telah terbukti untuk meningkatkan fleksibiliti sendi dan otot. Penggunaan yang kerap akan meningkatkan kesihatan pernafasan dengan melonggarkan kahak dalam paru-paru dan melegakan kekejangan bronkial yang boleh menyebabkan kesakitan yang ketara.

Availability:

Minyak Oregano boleh didapati kepadamu bentuk yang berbeza, sebagai minyak yang sebenar, seperti kapsul dan pil. Kaedah yang anda pilih bergantung kepada apa yang anda cuba untuk merawat. Jelas sekali, kegunaan luaran akan memerlukan minyak pati, manakala isu dalaman boleh dirawat menggunakan kapsul atau tablet. Sentiasa berunding dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang herba atau minyak pati untuk mengelakkan risiko kesihatan yang berpotensi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar