Kamis, 19 November 2015

Rawatan Tradisional

Rawatan Tradisional

Sebahagian besar dari kita di dunia moden menggunakan preskripsi dan over-the-kaunter ubat-ubatan untuk menyelesaikan penyakit kami. Ini semakin mahal dengan cepat, sudah tentu. Ia tidak begitu lama dahulu bahawa manusia menggunakan ubat-ubatan tradisional dan rawatan rumah untuk mendapatkan bantuan. Sesetengah ubat kaum yang masih popular hari ini, tetapi yang lain pasti perlu ditinggalkan pada masa lalu kerana mereka adalah berbahaya. Berikut adalah tiga rawatan rumah anda tidak pernah mahu untuk digunakan.

# 1: Membunuh Kutu kepala dengan minyak tanah

Ia kedengaran gila kepada kami sekarang, tetapi kembali pada orang sehari akan menggunakan sedikit minyak tanah untuk membunuh kutu pada kanak-kanak. Mereka benar-benar akan menyikat ini melalui rambut anak-anak mereka! Pasti, ia membunuh kutu, tetapi ia adalah teruk berbahaya.

Minyak tanah sudah tentu mudah terbakar, yang merupakan salah satu bahaya menggunakan ubat ini. Lebih buruk lagi, ia juga sangat toksik, dan ia menyerap dengan mudah melalui kulit. Ini adalah salah satu remedi rumah yang jauh lebih buruk daripada keadaan ia bertujuan untuk merawat. Sekurang-kurangnya kutu tidak membunuh anda.

# 2: Merawat Masalah Perut Dengan "Azarcon" Atau "Greta"

Tahun lalu, terdapat dua serbuk yang sering digunakan untuk merawat penyakit perut dan usus, terutama dalam masyarakat Mexico dan Mexico-Amerika. Ini serbuk, malangnya, adalah terdiri daripada hampir 100% plumbum tulen!

Keracunan plumbum boleh menyebabkan penyakit yang serius atau kematian. Jangan sekali-kali mengambil Azarcon atau Greta bagi apa-apa penyakit. Percaya atau tidak, anda masih boleh kadang-kadang mendapati serbuk ini boleh dibeli.

# 3: disapukan Butter Pada Burns

Apabila anda memburuk-burukkan mentega pada luka segar, anda tidak membantu. Ia mungkin kelihatan seperti anda adalah kerana ia membuatkan kesakitan mengurangkan. Tetapi kamu mencemarkan tapak terbakar apabila anda melakukan ini. Bakteria suka mentega dan akan berkembang dengan cepat. Anda sebenarnya menggalakkan pembakaran untuk menjadi dijangkiti dengan ubat rumah ini.

Anda mungkin telah belajar untuk menghormati orang tua anda; kebanyakan kita mempunyai. Namun, berhati-hati apabila salah satu daripada orang-orang tua anda mencadangkan cuba dan benar mereka "rawatan rumah." Kadang-kadang ini sebenarnya boleh membahayakan! Kami mengetahui lebih lanjut sebagai satu masyarakat dengan setiap tahun berlalu, terutama apabila ia datang kepada bidang perubatan. Oleh itu, lebih tua tidak selalu lebih bijak dalam kes ini. Tempat yang baik untuk mencari maklumat bila-bila masa anda tidak pasti keselamatannya atas talian. Terdapat banyak laman web percuma menawarkan nasihat perubatan melalui bantuan pakar-pakar perubatan berlesen dan artikel yang diterbitkan lain yang boleh menjawab soalan-soalan yang sangat yang ada pada fikiran anda. Mengambil kesempatan penuh ini dan sentiasa berhati-hati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar