Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis Itu Adakah Mudah dan Berkesan

Pemulihan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis Itu Adakah Mudah dan Berkesan

Jangkitan yis faraj biasanya disebabkan oleh kulat yang dipanggil Candida albicans. Kulat ini boleh didapati dalam jumlah yang kecil dalam faraj. Ia melihat bahawa terdapat tiga daripada empat wanita yang mendapatkan ini jenis jangkitan. Perkara-perkara yang menyumbang dalam memperoleh keadaan termasuk mengandung, diabetes, dan penggunaan pil perancang, steroid dan antibiotik. Jangkitan adalah juga lebih biasa selepas menopaus atas sebab-sebab penurunan tahap estrogen yang nipis dinding faraj. Terdapat ubat semula jadi yang boleh diperolehi untuk merawat keadaan. Berikut adalah sebahagian daripada mereka -

1. Probiotik - Ini adalah penawar terkenal untuk jangkitan yis. Mereka adalah organisma mikrob hidup yang boleh didapati biasanya dalam saluran pencernaan dan faraj. Probiotik kadang-kadang dikenali sebagai bakteria. Ini menahan pembangunan organisma yang merosakkan mungkin seperti Candida. Oleh kerana itu, makanan tambahan probiotik telah diterokai sebagai rawatan semula jadi.

2. Minyak Tea Tree - ini penting minyak pokok teh minyak dicairkan dan meletakkan topically ke kawasan faraj. Sebab mengapa ia dianggap sebagai salah satu ubat semula jadi untuk jangkitan yis ialah sebatian yang dipanggil terpinen-4-ol dalam minyak pokok teh adalah yang bertanggung jawab untuk rawatan jangkitan. Walau bagaimanapun, minyak pokok teh perlu dicairkan terlebih dahulu bagi permohonan itu. Juga, perlu diingat bahawa kekuatan penuh minyak pokok teh mesti tidak boleh digunakan untuk kawasan faraj.

3. Curds atau yogurt - ini juga dianggap sebagai salah satu penawar semula jadi terbaik untuk jangkitan yis. Ia adalah disyorkan untuk menyerap tampon ke dalam dadih dan memasukkannya ke dalam rantau ini dijangkiti sekurang-kurangnya satu jam. Lazimnya, bakteria yang diperlukan sihat dari dadih akan menggantikan bakteria yis yang tidak sihat. Ini boleh dilakukan dua atau tiga kali setiap hari.

4. Bawang putih - Terdapat banyak wanita yang mendapati bahawa bawang putih adalah sangat berkesan dalam merawat jangkitan yis. Bawang putih dianggap sebagai anti-bakteria dan mengandungi ciri-ciri anti-kulat. Perkara yang perlu anda lakukan adalah untuk memasukkan ulas bawang putih ke dalam faraj untuk hanya beberapa jam untuk beberapa hari. Anda juga boleh mengambil dalam bawang putih dalam bentuk sama ada tablet atau melalui menghancurkan dan menelan dengan air.

Ini adalah langkah yang mungkin semula jadi untuk jangkitan yis yang ayah ambil bekerja. Perkara-perkara ini mungkin yang asas tetapi mereka adalah sangat berguna dan berkesan dalam menyembuhkan jangkitan yis. Setelah anda mencuba petua dan ia tidak bekerja di luar lebih baik berjumpa dengan doktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar